1 варіант
1. Що означає іменник?
а) Дію предмета;
б) ознаку предмета;
в) назву предмета.
2. Підкресліть іменник, який є загальною назвою:
а) Київ;
б) місто;
в) Україна.
3. До іменників, які відповідають на питання хто?, доберіть споріднені імен¬ники, які відповідають на питання що?.
Зразок: моряк — море.
Робітник —
шахтар —
журналіст —
школяр —
лісник —
футболіст —
4. Визначте і надпишіть рід іменників.
Дятел, дерево, щілина, дзьоб, крило, пташка.
5. Подані іменники запишіть у множині.
Дерево —
портфель —
пісня —
серп —
6. Від поданих слів утворіть спільнокореневі іменники:
Зимувати —
радісний —
лікарський —
читати —
7. Складіть словосполучення, змінюючи закінчення іменників. За потреби використовуйте прийменники.
Їхати, машина —
злізти, дерево —
скласти, ящик —
відпочивати, річка —
8. Складіть речення з поданих слів. Підкресліть у ньому граматичну основу.
Ось, над, калиною, ріка, віти, стелить, золоті.
2 варіант
1. На які питання відповідають іменники?
а) Хто? що роблять?
б) хто? що?
в) який? які?
2. Підкресліть іменник, який є власною назвою.
а) річка;
б) озеро;
в) Дніпро.
3. До іменників, які відповідають на питання що?, доберіть споріднені іменники, які відповідають на питання хто?.
Зразок: коса — косар.
Трактор —
лікування —
дружба —
машина —
читання —
робота —
4. Визначте і надпишіть рід іменників.
Здоров’я, будинок, хата, щастя, квартира, пальто.
5. Подані іменники запишіть в однині.
Парти —
олівці —
дятли —
поля —
6. Від поданих слів утворіть спільнокореневі іменники:
Весняний —
працювати —
лікарський —
сміятися —
7. Складіть словосполучення, змінюючи закінчення іменників. За потреби використовуйте прийменники.
Малювати, фарба —
покласти, портфель —
наклеїти, картон —
плавати, море —
8. Складіть речення з поданих слів. Підкресліть у ньому граматичну основу.
Під, їжачок, береза, сінце, стіжок, наносив.
Немає коментарів:
Дописати коментар